perjantai 13. heinäkuuta 2012

Day 26: Inspired by A PATTERN

Tämän päivän haaste oli minulle aika helppo, sillä olin aikaisemmin törmännyt Polish this! -blogissa näihin kynsiin. Siitä asti Marimekon unikkokuosikynnet ovat olleet to do -listallani.

Auringonvalossa

Hankalinta tässä lakkauksessa oli valita värit, jotka sopisivat kivasti yhteen. Minun valkoinen lakka on ihan kuollut, joten taustaväriksi oli valittava joku muu. Aloitin lakkaamalla kynnet aluslakalla, jonka jälkeen laitoin kaksi kerrosta China Glaze For Audrey -lakkaa. Sitä olen käyttänyt aikaisemmin muun muassa tässä lakkauksessa. Muiksi väreiksi olin valinnut keltaisen H&M Summer Sunrisen, valkoisen MNY 501A:n ja vihreän China Glaze Gaga for Greenin. Kukat tein käyttämällä dotting toolien erikokoisia päitä. Tein ensin viisi pistettä, jotka määrittivät sen, mihin kohtaan ja minkä muotoinen kukasta tulee. Sen jälkeen täytin väliin jääneet raot. Niin sain kukista helpommin hieman epäsäännöllisempiä.

Auringonvalossa Samulin polvella

Lähikuva päällyslakan suttaamista kynsistä


Kukkien keskelle lisäsin pisteen vaaleankeltaisella China Glaze Lemon Fizz -lakalla. Pienin, tummanvihreä piste on tehty China Glaze Glittering Garlandilla. Isomman ympyrän tekemiseen käytin isointa päätä ja pienemmän tekemiseen kaikken pienintä. Lopuksi lisäsin kerroksen INM Out the Door -päällyslakkaa.

Yksi juttu pitää vielä lisätä, etten tule ottaneeksi itselleni kunniaa, joka ei minulle kuulu: Olin hieman epävarma siitä, kuinka hyvin kukat onnistuisivat oikeaan käteen. Pyysin Samulia tekemään kukat toiseen käteen. Se suostuikin siihen! Se ei varmaan tajunnut, että vitsailin. Käytiin myös Samulin porukoilla kylässä, ja niillä oli uusi järjestelmäkamera. Samuli innostui testailemaan kameran macro-ominaisuutta, ja halusi käyttää minun kynsiä siihen hommaan. Nyt ei enää liene kenellekään mikään yllätys, miksi Samuli on minun mielestä aika kiva. Värejä näissä järkkärillä otetuissa kuvissa ei ole muokattu koneella.

Macro-ominaisuus luonnonvalossa

Macro hyvin hämärässä


Käytetyt tuotteet:

Aluslakkana China Glaze Strong Adhesion Base Coat
China Glaze For Audrey
H&M Summer Sunrise
MNY 501A
China Glaze Gaga for Green
China Glaze Lemon Fizz
China Glaze Glittering Garland
INM Out the Door
dotting tooleja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti